Het Braziliaanse studentenleven - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Allan Nunes - WaarBenJij.nu Het Braziliaanse studentenleven - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Allan Nunes - WaarBenJij.nu

Het Braziliaanse studentenleven

Blijf op de hoogte en volg Allan

30 Juni 2014 | Brazilië, Natal

ZO, dat is even geleden he!?

Dacht ik zal jullie niet vervelen met mijn dagelijkse ritme hier, dus wat langer gewacht met een update. Inmiddels is er alweer meer dan genoeg gebeurd om hier wat mogelijk, eventueel, wellicht leuks op te kunnen knallen. Moet ook wel eerlijk toegeven dat ik de kracht om een reisverslag te typen echt uit mijn tenen moet halen, maar hé we gaan er voor!

De maand begon goed. Voor mijn gevoel HET begin van mijn studentenleven hier in Natal. Ik ben ingetrokken in een studentenhuis in Ponta Negra (de touristenbuurt van Natal), heel relaxed! Ongeveer 10 minuten lopen vanaf het strand en ik woon samen met vijf vaste huisgenoten. drie studenten en twee die al werken. Het is echt een super groot huis met zeven kamers, een ruime keuken, vijf badkamers, een chille woonkamer en een moeilijk relaxte veranda met tafels en hangmatten. Heb een maand lang mijn eigen kamertje met eigen badkamer en de andere maand deel ik een kamer met een hele relaxte Argentijn die 24/7 werkt, dus prima uit te houden.

Heb me ook ingeschreven bij een sportschool, wat hier echt super goedkoop is! (twee weken lang moeilijk fanatiek volgehouden en toen weer afgezwakt, whoops). Sinds vandaag weer begonnen, dus nog vier weken de tijd om vol gas te knallen en weer een beetje een menselijke conditie te hebben.

WAT is er allemaal gebeurd in de afgelopen maand? om te beginnen; MIJN ONDERZOEKSVOORSTEL IS GOED GEKEURD!! What up, wie had gedacht dat ik daadwerkelijk met afstuderen zou beginnen hier? Wij allemaal (uiteraard!). Nu data verzamelen en dan zit mijn school werk er hier in Brazil op en loop ik dikke prima op schema. Voor de mensen die het interessant vinden; ik doe onderzoek naar hoe de inwoners van Natal het WK voetbal 2014 hebben ervaren in de stad Natal.

Toen ik hier in het huis kwam wonen heb ik lekker een rustige tijd gehad. Veel mensen hier in Natal leren kennen, voornamelijk door mijn huisgenoten. Heel chill dus, allemaal studenten van de uni hier in Natal. Groot voordeel hiervan is dat ik uit deze groep mensen mijn eigen 'data verzamel team' heb samengesteld! Allemaal super aardige mensen die me willen helpen met enquêteren voor mijn afstudeeropdracht. Echter toen het WK begon, barstte de feest hel weer los! Ik woon zoals gezegd in een studentenhuis, maar ze verhuren in dit soort periode's ook kamers voor toeristen. Lucky me, de dag voordat het WK begon kwamen hier twee Canadezen en drie Australiërs die ik nou net helemaal dik chill vond. De Australiërs waren met nog vier vrienden die ergens de straat naast ons zitten, dus dat was ongeveer anderhalve week lang ALLEEN MAAR FEEST! Wat een mooie tijd was dat. Ook met een hele groep 's nachts 'DE' de beruchte zandduin beklommen, wat echt een heel vet uitzicht over de heel stad heeft.

Het WK is natuurlijk een grote gekte die nog gekker is dan je, je maar kan voorstellen! Zal volgende week een post doen over het WK hier in Brazilië/Natal. Genoeg over te vertellen hoe het hier in Brazilië aan toe gaat, hoe mensen er over denken en hoe ik het als toerist mèt familie hier mee maak. Wat ik er al wel vast over kwijt kan is dat dit WK tot nu toe niet goed is voor mijn hart/bloeddruk!!

Iets anders wat ook machtig mooi was, was dat ik bezoek heb gehad! Dit namelijk van een Amerikaans meisje die ik op mijn aller eerste dag in Rio heb leren kennen! Super dik! We hadden contact gehad en zij bleek in het noorden te zijn onderweg naar het oosten. Dus afgesproken dat ze hier heen kwam samen met een Nederlands meisje met wie ze aan het reizen is. Super super mooie week samen gehad! Dik gelachen, WK gekte mee gemaakt, Parque das Dunas (duinenpark) bezocht, een dag naar Pipa geweest, lomp Engels gebrald met zijn drieën en veel gegeten! Ook hadden we alle drie heel veel geluk wat betreft het WK. We hadden alle drie geen kaarten voor wedstrijden en toch hebben we alle drie gratis kaarten kunnen regelen voor de Japan vs. Griekenland wedstrijd. Wat een mooie ervaring was dat zeg! Helaas geen denderende wedstrijd van denderende teams, maar de sfeer om en in het stadion was echt maximaal! Toch wel een prima tweede live voetbal wedstrijd ooit ervaring als je tijdens het WK in een stadion met bijna 40.000 man zit!!

Om even over te springen op heel iets anders. Het regenseizoen is nu begonnen hier, wat inhoud dat het nog steeds bloed heet is maar af en toe wat regen. Twee weken geleden heeft het twee keer over twee dagen zo hard geregend dat een heel deel van een wijk hier is weg gespoeld. Meer dan 40.000 mensen zijn hun huis hierdoor kwijt geraakt, op iets van zes kilometer van waar ik woon. Best wel heftig.

Verder probeer mijn familie zo veel mogelijk te zien, dus wip zo vaak mogelijk hier en daar even langs. Mijn oma en twee ooms en tantes wonen aan de andere kant van de stad, dus zondag is een beetje 'oma dag' geworden. Ben gister met mijn oma naar haar kerk geweest, wat ze graag wilde en me ook erg leuk lijkt om eens te zien. Eerlijk gezegd best wel leuk!! Mijn oma zit bij een kerk waar heel heel veel gezongen wordt en mensen tussendoor allemaal praten over hun ervaringen en god danken voor van alles en nog wat. Ik was echt verbaasd, want er wordt ook zowaar 'opgetreden' in de kerk, echt een goede grap! Heel anders dan de kerken in Nederland. Het is ook bijna geen moment dood stil in de kerk. Allemaal schreeuwende kinderen, mensen die door de kerk heen lopen, geen beelden van god of heiligen en veel 'HELELUJA' etc. geschreeuw. Jullie hadden mijn kop moeten zien toen we weg gingen. Mijn oma ging me voorstellen aan allemaal mensen en ook mensen van vroeger, die ik helaas allemaal niet meer ken. Mijn oma zei tegen een meisje; hé ken je Allan nog? Nou ik denk dat, dat meisje een trauma heeft.. Ze keek me aan en zei; oh ben jij Allan? JIJ HEBT VROEGER ZO VEEL STENEN OP MIJ GEGOOID, IK WAS DOODSBANG VOOR JE!! Ben nog nooit zo rood geweest denk ik, ook maar gelijk mijn excuses aangeboden, voor wat het waard was.

De tijd vliegt echt zo gigantisch hier! Over precies vier weken ben ik alweer in Den Haag om jullie te irriteren met mijn bruine kop, gelukkigheid en eindeloze anekdotes over mijn reis. Nee, heb heel veel zin om jullie allemaal weer te zien en zal me proberen in te houden! Qua verhalen dan..

Zo, ik denk dat jullie in grote lijnen wel weer op de hoogte zijn van wat ik hier allemaal uitspook. Voor details kunnen we uiteraard altijd Skypen!

P.S. An gefeliciteerd met je afstuderen, LEKKER VOOR JE!!
P.P.S. Phillie en Jasper, hoop dat jullie een machtig mooie verjaardag hebben gehad, we vieren het als ik terug ben!!

  • 30 Juni 2014 - 19:04

    Chris :

    Nice maatje! Erg leuk om te lezen. Ik ga de party aanvoerders band voor je proberen te regelen ! Geniet er nog ff van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Allan

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 5089

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 29 Juli 2014

Brazilië

Landen bezocht: