Rehab time! - Reisverslag uit Arraial do Cabo, Brazilië van Allan Nunes - WaarBenJij.nu Rehab time! - Reisverslag uit Arraial do Cabo, Brazilië van Allan Nunes - WaarBenJij.nu

Rehab time!

Blijf op de hoogte en volg Allan

06 April 2014 | Brazilië, Arraial do Cabo

Precies een maand onderweg, hiep hoi!

Aangekomen in Paraty was het hostel heel relaxed. Naar Chill-in hostel gegaan op aanraden van mensen die ik onderweg had leren kennen. Een hostel aan het strand met ontbijt OP het strand, beter! Leek redelijk rustig, dus mijn plan was om te gaan Amy en etc. Eerst mijn welkoms caipirinha opgehaald bij de bar aan het strand en daar ging het gelijk mis.. Aan de praat gekomen met twee gasten uit Wales, een Duits meisje en een Deen. Uiteindelijk geëindigd in het pittoreske Paraty waar we een kraampje vonden waar ze halve liters caipirinha's verkochten voor 10 real (€3,-!). Gevolg: met een paraplu in een club staan rondspringen en keihard gelachen.

De volgende ochtend vroeg opgestaan om met de Deen en het Duitse meisje te gaan kajakken. Was super vet, maar de tweede helft helaas in de regen moeten doen. Rond het middag uur barstte de regen uit dus de rest van de dacht alleen maar zitten relaxen en vrij weinig uitgespookt.

23 maart. Het plan was er om een boottocht te gaan doen, maar het kwam met bakken de hemel uit vallen. Uiteindelijk met een van de gasten uit Wales een poncho gescoord om toch nog wat te kunnen zien van het stadje. Ongeacht het feit dat het regende was het nog best gaaf. Paraty staat er om bekend dat wanneer het ècht hard regent, de straten helemaal onderlopen en er een soort rivier ontstaat midden in de stad. Nou regende het nog niet lang genoeg, maar je zag wel de beginselen van deze 'rivier'. Deze avond zijn de twee gasten vertrokken naar Iguacu, maar ik zou ze later nog tegenkomen in Rio. Deze avond lekker in mijn eentje zitten chillen in het hostel. Even een heel asociaal avondje gehad in mijn eentje, wat ik eigenlijk wel even lekker vond!

Deze ochtend om 08.00 uur de bus gepakt naar Angra dos Reis waar ik boot ging nemen naar Ilha Grande. In de bus van Sao Paulo naar Paraty een Australische gast leren kennen die naar Ilha Grande ging en die daar nog zou zijn wanneer ik daar aan zou komen, dus met hem afgesproken om daar te meeten. Aangekomen in Angra dos Reis had ik de optie om een boot te pakken of een dikke catamaran (die maar 10 real, €3.- duurder was), dus je weet het wel; jongetjes en dingen die hard gaan. Kortom mijn keus was snel gemaakt. Na 45 minuten op het bovendek van de catamaran te hebben zitten shinen kwam ik aan in Ilha Grande. Een super groot en mooi eiland met heel veel jungle. Het vette was, er zijn geen auto's op het eiland dus alles moet te voet of met een taxi boot. Aangekomen in het hostel, wat echt super mooi was met uitzicht op het water, de Australiër weer ontmoet. Wilde iets van de dag maken dus we zijn gelijk voor een dikke wandeling gegaan in de bush bush naar de natuurlijke watervallen en zwembaden. Super lange wandeling, maar heel gaaf. 's avonds uit eten geweest bij een tent met de beste bbq ooit met een Australisch koppel en de avond geëindigd bij het hostel naast de onze, waar een salsa feestje gaande was.

25-03-2014. Tijdens het ontbijt drie Engelse meisjes leren kennen en mee naar het strand gegaan. Een van de mooiste stranden van het eiland waar je alleen met een boot kon komen. Een hele relaxte dag gehad op het strand en met twee van hem de kleine Allan weer naar boven gehaald door een groot lelijk zandkasteel te bouwen. Na het strand gaan relaxen op de pier achter ons hostel en daar onder het genot van een biertje de zonsondergang bekeken. Hier drie Brazilianen uit Rio, twee mannen en een vrouw, leren kennen waarmee we 's avonds de beste zeevruchten risotto ooit hebben gegeten aan het strand. Deze avond was er een feestje in het hostel achter ons hostel, wat super leuk was, maar helaas minder leuk eindigde. Op de weg terug zagen we een man liggen op het strand die in zijn eigen kots aan het stikken was en buiten bewustzijn was. Gezien het feit er geen auto's zij op het eiland en het veel te laat was hebben drie gasten en ik hem helemaal over het strand heen gedragen naar een EHBO post. Echt heel creapy, want hij zag er echt heel beroerd uit. Hoorden de volgende dag gelukkig wel dat die weer oké was, nadat zijn maag was leeg gepompt. Hero of the week, olé!

De volgende dag relaxed dagje strand gehad, met onze grote familie ergens wezen eten wat echt belachelijk goedkoop was maar super goed. In de avond weer zonsondergang gekeken en lekker gechilld. Ilha Grande is echt zo'n gave plek, zou het iedereen absoluut aanraden. Tot nu toe een van de gaafste plekken waar ik ben geweest, maar de groep mensen met wie ik was heeft daar absoluut aan bijgedragen. We hadden een best wel vaste groep van acht man en we noemden elkaar een familie. Zelfs tot op een punt dat iedereen achterlijke bijnamen had en daar ook naar werd genoemd. Kortom, een grote grap!

Het was zo ver! Back to Rio, maar deze keer goed! Ben met de drie Engelse meisjes en de Australiër terug gereisd naar Rio. De drie meisjes moesten terug omdat ze daar een vlucht moesten pakken naar Belo Horizonte, de stad waar ze studeren een half jaar. De Australiër ging op bezoek bij vrienden en ik wilde Rio nu echt vlammen! Ben deze keer in totaal zeven dagen in Rio gebleven, dus zal samengevat wat vertellen want was te veel!

- Met een groep een boot gepakt naar een eiland genaamd Paqueta, waar we de leipste taxi's hadden (paard en wagen) omdat er geen auto's zijn op het eiland. Daar naar het strand geweest en zonsondergang gekeken.
- Met een Nederlander uit het hostel naar Ipanema beach gegaan en daar de hele dag lekker gechilld.
- Met een groepje een dagje rond gehangen op Copacabana beach, wat super leuk was, maar meer een ouwe mensen en gezinnen strand is ben ik achter gekomen.
- Met m'n Australische maat van het eiland en Engels meisje een 3,5 uur lange wandeling gemaakt van Ipanema naar de (sloppenwijk) Vidigal en die helemaal beklommen.
- Mijn Braziliaanse maten van het eiland opgezocht in hun appartement en daar mrt vrienden van hun een 'dinnerparty' gehad.
- Met een super leuke groep mijn verjaardag meer dan uitbundig gevierd! Op mijn verjaardag zonsondergang gekeken op de suikerbrood berg, vet!! Allemaal nog super super bedankt voor alle felicitaties!!
- Mijn twee maten uit Wales weer opgezocht en met hen naar het WK stadion geweest voor een tour!
- De gaafste straatfeestjes mee gemaakt en het nachtleven van Rio 100% gechecked.

Kortom, ik ben zo blij dat ik alles heb kunnen afvinken van wat ik wilde doen in Rio! Echt een super mooie tijd gehad in een top hostel ook! De volgende die naar Rio gaat na mij; Books hostel in Lapa is the place to be!! Nogmaals thanks sun gezien jij degene was die de knoop voor me doorhakte toen ik zat te zenuwpezen over naar welk hostel ik moest gaan!

Donderdag 3 April. Het oorspronkelijke plan was om op 5 april te vertrekken uit Rio zodat ik na mijn verjaardag een dag de tijd zou hebben om bij te komen. Echter ging een hele groep dames uit mijn hostel deze dag naar het rehab hostel van het hostel waarin we gebleven, dus besloot ik met hun mee te gaan. Scheen een goedkoop hostel te zijn die de man in Rio ook beheerde en waar veel groepen heen gingen na Rio om een beetje bij te komen. Puur om het feit dat het lachen dames zijn, het de kant op is waar ik toch heen moest en ik geen plannen had voor mijn laatste dag in Rio ging ik mee. Na drie uur rijden kwamen we aan in Arraial do Cabo, een klein plaatsje aan de kust ten oosten van Rio. Na wat zoeken het 'hostel' gevonden. Bleek het gewoon een dikke villa te zijn!! De enigen die er waren, waren de vier Engelse meisjes met wie ik was, drie Chileense meisjes en ik. Super chill dus! Snap gelijk waarom ze dit een rehab plek noemen, genieten! Deze avond lekker rondgehangen en mooi op tijd na bed gegaan.

De volgende dag na een belachelijk lange nacht slapen wakker geworden en met zijn allen naar het strand gegaan. We wilden kayakken, maar natuurlijk was de man niet komen opdagen. Alles in Brazilië is tranquilo, wat heel chill is, behalve wanneer je afhankelijk bent van mensen of dingen wilt afspreken! Alsnog een relaxte dag gehad. Na het strand boodschappen gedaan en een super uitgebreid avondmaal gekookt, waar we allemaal super trots op waren! Deze avond home made caipirinha's gemaakt en de laatste avond van een van de Engelse dames gevierd.

Vandaag op tijd opgestaan om naar het strand gegaan. Vol gas op strand liggen bakken en genoten van onze 32 graden en helder blauwe lucht. Dit is het goede leven. Lig nu te chillen, want er wordt momenteel een dikke bbq klaar gemaakt. Morgen vertrek ik richting het noorden en heb eerlijk gezegd nog geen idee waar ik heen ga, maar dat is een zorg voor morgen!

Hoop dat thuis alles goed gaat, maar daar twijfel ik niet over. Skypen kan altijd, hoewel ik al wel heb gemerkt dat het nu NOG lastiger is om af te spreken gezien het verschil van vijf uur. Jullie horen gauw van mij!!

P.S. Fred zet hem op met je scriptie, nog even. Trots op je goosie!
P.P.S. Sun gefeliciteerd met je nieuwe jov!!
P.P.P.S. Bape en Philip, gauw skypen
P.P.P.P.S. Spare rib zie je snel, piiik!

  • 06 April 2014 - 02:01

    Spare Rib:

    Zie je 23 april Moat!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Allan

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 5100

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 29 Juli 2014

Brazilië

Landen bezocht: